عدم مقابله بانک مرکزی با مؤسسات مالی

حاتمی یزدی، کارشناس پولی و بانکی، بانک مرکزی را مسئول اصلی نظارت برنهادهای مالی در کشور دانست و تأکید کرد: بانک مرکزی با مؤسسات مالی روبرو است که توان مقابله با تخلفات آنها را ندارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از شبکه خبر، حاتمی یزدی، کارشناس پولی و بانکی، با حضور در برنامه تیتر دیشب و با خط‌کشی میان بانک‌ها و مؤسسات مالی گفت: چطور مؤسسات مالی و اعتباری توانسته‌اند بعضاً بدون مجوز از بانک مرکزی رشد قارچ گونه‌ای در کشور داشته باشند؟
حاتمی یزدی بانک مرکزی را مسئول اصلی نظارت بر نهادهای مالی در کشور دانست و تاکید کرد: بانک مرکزی بعضا با موسسات مالی روبرو است که توان مقابله با تخلفات آنها را ندارد از جمله موسسه قوامین و نیز میزان.

او با ابراز تاسف از موسسات مالی و اعتباری که با پشتوانه قدرت سیاسی وارد بحث های کلان مالی شده اند تاکید کرد: متاسفانه، این گروه بدون سواد مالی اداره بنگاه های اقتصادی را برعهده گرفته اند که نتیجه ای جز ورشستگی و مال باختگی سپرده گذاران ندارد.

او ادامه داد: متاسفانه بانک مرکزی از قدرت سیاسی و اختیارات لازم برای مقابله با یک چنین موسسات مالی برخوردار نیست.

او با بیان اینکه بانک مرکزی برای هدایت و مقابله با افسارگسیختگی بانکها ابزارهای مقابله دارد افزود: کارکرد این ابزارها تنها برای بانکها صادق است و عملا برای موسسات مالی و اعتباری کاربردی ندارد.

این کارشناس پولی و بانکی با تاکید بر اینکه روی هیچکدام از موسسات مالی و اعتباری نظر مساعدی ندارد گفت: علت این ادعای من این است که این بنگاه های اقتصادی بجای توان علمی تنها از پشتوانه قدرت سیاسی بهره مند هستند.

رنجبر فلاح کارشناس بانکی دیگر مهمان برنامه گفت:‌ موسسات مالی و تعاونی های اعتباری در ماههای اخیر به دغدغه برخی از سپرده گذاران تبدیل شده است. البته برخی تعاونی های اعتباری مانند فرشتگان و آرمان از پرداخت سپرده های مردم ناتوان و عملا ورشکسته شدند ولی متاسفانه این موضوع باعث شد تا سپرده گذاران برخی موسسات دیگر برای دریافت سپرده های خود بصورت جمعی مراجعه کنند.

رنجبر فلاح گفت : تعاونی های اعتباری و یا تعاونی هایی که نام موسسه را روی خود گذاشته اند مجوز دریافت پول از عموم مردم را ندارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.