گزارش وزارت خارجه آمریکا: ایران اعزام قربانیان به سوریه و عراق را متوقف کند/ایران در سطح سوم قاچاق انسان قرار دارد

همزمان با مراسمی در وزارت خارجه آمریکا با حضور رکس تیلرسون و ایوانکا ترامپ دختر و مشاور رئیس جمهوری آمریکا، گزارش یکساله قاچاق انسان از سوی این وزارت خانه منتشر شد که ایران را همچنان در «سطح سوم» این معضل در جهان قرار می دهد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدای امریکا،در گزارش وزارت خارجه چند «سطح» اعلام شده است. سطح اول کشورهایی هستند که وجود مشکل قاچاق انسان را پذیرفته اند و برای رفع آن تلاش می کنند. سطح دوم و سوم این مشکل را به رسمیت شناخته اند و تلاشی ندارند یا به رسمیت نمی شناسند که ایران در این سطح قرار دارد.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود از اینکه ایران «تلاش محسوسی» برای رفع معضل قاچاق انسان انجام نداده انتقاد کرده اما یادآور شده، ایران گامی هایی برداشته از جمله اینکه مراکزی برای کمک به افراد قربانی قاچاق انسان راه انداخته است.

ایران اعزام قربانیان به سوریه و عراق را متوقف کند

در بخشی از این گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا به سوءاستفاده ایران برای اعزام قربانیان قاچاق انسان و کودکان به جنگ در سوریه و عراق انتقاد شده است. پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود که در آنها، ایران برخی شهروندان افغان را به جنگ در سوریه و عراق اعزام می کند.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا در بخش پیشنهادات، از ایران خواسته شده اعزام کودکان و قربانیان قاچاق انسان به جنگ را متوقف کند.

همچنین در این گزارش آمده، قربانیان قاچاق انسان از دو طرف مجازات می شوند. از یکسو قربانی قاچاقچیان هستند و از طرف دیگر این قربانیان توسط ایران مجازات می شوند. از ایران خواسته شده از مجازات این قربانیان قاچاق انسان جلوگیری کند.

در پایان از ایران خواسته شده که به قوانین بین المللی احترام بگذارد و تلاش های بیشتری برای کشف شبکه هاق قاچاق انسان و شبکه قاچاق جنسی انجام دهد.

در آخرین سطح که «موارد ویژه» نامیده شده، کشورهایی هستند که وضعیت بحرانی در این حوزه دارند. در گزارش امسال وزارت خارجه آمریکا، کشورهای لیبی، سومالی و یمن جزو کشورهای «مورد خاص» نامیده شده اند.

روز سه شنبه همزمان با انتشار گزارش سالانه وزارت خارجه ایالات متحده درباره قاچاق انسان در جهان، رکس تیلرسون وزیر خارجه و ایوانکا ترامپ دختر و مشاور رئیس جمهوری آمریکا از تلاشگران مبارزه با قاچاق انسان در جهان تقدیر کردند.

در این مراسم که سه شنبه شش تیر در وزارت خارجه برگزار شد، از یک دادستان، قاضی، یک قربانی قاچاق انسان، یک روزنامه نگار، پلیس و چند نفر دیگر از کشورهایی مثل هند و آرژانتین تقدیر شد.

در این مراسم، رکس تیلرسون در سخنانی گفت: هزاران زن و کودک در سراسر جهان قاچاق می شوند و این نوعی بردگی مدرن است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.