مطالبات مزدی نه ماهه کارگران معدن شکافان تهران

۸۰ نفر از کارگران شاغل « معدن شکافان تهران» گیلان، نه ماهه دستمزد طلبکارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، شرکت معدن شکافان تهران در زمینه تولید شن وماسه وسنگ در شهرستان رودبار استان گیلان فعالیت دارد و  کارگرانی که در این واحد معدنی کار می‌کنند از مهر ماه سال گذشته تاکنون بابت مزد معوقه طلبکارند.

به نقل از ۸۰ کارگر شاغل در این واحد معدنی گفته می‌شود که طلب انباشته آنها مربوط به ۶ ماه دستمزد سال ۹۵، سه ماه دستمزد سال جاری و  عیدی پایان سال ۹۵ است.

علاوه به پرداخت نشدن این طلب مزدی، بیمه این کارگران نیز به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است و در نتیجه سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه درمانی کارگران خودداری کرده است.

از قرار معلوم در این رابطه کارگران این واحد معدنی شکایتی را در اداره کار منجیل مطرح کرده‌اند ودر حال حاظر منتظر صدور رای  هستند.

کارگران شرکت معدن «شکافان تهران» با یادآوری اینکه کار در معدن یکی از سخت‌ترین مشاغل است، می‌گویند که باوجود انجام کار سخت درآمدی نزدیک به حداقل‌های قانونی داریم که تازه همین مبلغ نیز با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود.

ظاهرا کارفرمای  این واحد معدنی در طول نُه ماه گذشته کارفرما فقط مبالغی را به عنوان علی‌الحساب به آنها پرداخت کرده است و این درحالی است که به گفته کارگران وضعیت فروش معدن در حد مطلوبی قرار دارد.

آنها افزودند: از آنجایی که  این معدن از شرکتهای احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در شهرستان رودبار  است   بعد تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده، این واحد  معدنی تقریبا از پاییز سال گذشته بابت دیون معوقه به بانک ملی واگذار شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.