بار دیگر از برگزاری جلسه جبهه ملی ممانعت شد

مأموران وزارت اطلاعات با احضار ضیاء مصباح، یکی از اعضای جبهه ملی، با او اخطار داده که از میزبانی جلسه این فعالان سیاسی خودداری کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پی ممانعت وزارت اطلاعات از برگزاری جلسه جبهه ملی در ۲۱ اردیبهشت ماه، قرار بود که جلسه ای روز دوشنبه، ۱۲ تیرماه، در منزل ضیاء مصباح برگزار شود اما این بار نیز وزارت اطلاعات با احضار میزبان در خصوص این جلسه هشدار داده و از برگزاری آن ممانعت به عمل آورد.

پیش تر در اردیبهشت ماه سال جاری نیز قرار بود جلسه شورای مرکزی این حزب در منزل اصغر فنی‌پور، از اعضای این گروه، برگزار شود اما آقای فنی‌پور صبح روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت به صورت تلفنی از سوی وزارت اطلاعات ایران احضار شده و اخطار گرفته بود که «از برگزاری جلسه خودداری نمایند».

در اردیبهشت ۱۳۹۴ هم حسین موسویان، رئیس هیئت اجرایی جبهه ملی ایران، خبر داد که مأموران وزارت اطلاعات، اعضای شورای مرکزی این جبهه را تهدید کرده‌اند که در صورت برگزاری جلسه، بازداشت خواهند شد.

چند ماه بعد از این ماجرا در شهریور ۹۴ نیز آقای موسویان گفت که وزارت اطلاعات، جبهه ملی ایران را «غیرقانونی» اعلام کرده است.

جبهه ملی ایران که از حامیان انقلاب ۱۳۵۷ بود، به دنبال اعتراض به قانون قصاص در سال ۱۳۶۰، توسط روح‌الله خمینی، رهبر وقت جمهوری اسلامی، «مرتد» اعلام شد.

پس از آن، جبهه ملی ایران همواره با محدودیت‌های زیادی برای فعالیت سیاسی روبه‌رو بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.