کارگران اعتصابی میدان نفتی آذر ایلام اخراج شدند

با ادامه اعتصابات کارگری که تا روز شنبه ۱۷ تیرماه در میدان نفتی آذر ایلام ادامه داشت، ۱۵۰ تن از این کارگران اخراج شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، با ادامه اعتصابات کارگری میدان نفتی ایلام ۱۵۰ تن از شرکت کننده در این اعتراضات پس از پرداخت حقوق عقب افتاده، اخراج شدند.

رادیو زمانه در مطلبی به نقل از اتحاد برای کارگران ایران با اشاره به این موضع میگوید: در ادامه اعتصاب، کارفرما روز ۱۲ تیر برای جلوگیری از تجمع هر روزه کارگران در محوطه، شرکت را به حالت تعلیق درآورده و از کارگران خواسته است صبح‌ها پس از زدن کارت، به خوابگاه یا خانه‌های خود بازگردند.

اما اعتصاب ادامه یافته است. روز ۱۴ تیر کارگران اعتصابی، برق اصلی دفاتر شرکت توسعه آب وگاز را قطع کردند و در شرکت‌ها را نیز بسته و جلوی رفت و آمد ماشین‌های شرکت را گرفتند.

روز پانزدهم یکی از سهامداران شرکت که در رابطه با اعتصاب از تهران به منطقه آمده بود، به کارگران اعلام کرد دستمزد معوقه همه کارگران پرداخت خواهد شد.

او افزوده است شرکت تقریبا تعطیل خواهد شد و تنها ۵۰ تا ۶۰ تن از کارکنان باقی خواهند ماند.

طبق گزارش، اعتصاب روز شنبه ۱۷ تیر ادامه داشته است اما در این میان ۱۵۰ تن از کارگران که حقوقشان پرداخت شده، تصفیه شده‌اند.

میدان نفتی آذر ایلام که میان ایران و عراق مشترک است، در ۲۵ کیلومتری شهر مهران قرار دارد. فاز اول برداشت نفت از این میدان نفتی اواخر سال ۹۵ با شرکت بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت آغاز شد و قرار بود فاز دوم آن سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.