درخواست شمار کثیری از فعالین صنفی برای آزادی محسن عمرانی، معلم دربند

بیش از ۱۲۰۰ معلم و فعال صنفی با امضای یک نامه خواستار آزادی محسن عمرانی، معلم دربند، شدند. محسن عمرانی به خاطر فعالیت های صنفی و آموزشی به یک سال زندان محکوم شده و از ۱۳ اردیبهشت ۹۶ در زندان بوشهر است.

متن این نامه که از سوی کانون صنفی معلمان ایران منتشر شده است، در پی می آید:

«آقای عمرانی با طرح اتهامات واهی در دادگاه بدوی به شش سال حبس محکوم شد که با پیگیری وکلای پرونده آقای امیر رئیسیان و آقای حسین تاج در دادگاه تجدید نظر حکم وی به یک سال حبس تعزیری و دو سال انفصال از خدمت کاهش یافت.

ما به عنوان جمعی از معلمان عدالتخواه به محکومیت قضایی فعالان صنفی و مدنی معترضیم. ما باور داریم نگاه امنیتی باید از روی فعالیت های صنفی برداشته شود و تشکل یابی مستقل به رسمیت شناخته شود و در همین راستا محسن عمرانی بدون قید و شرط آزاد گردد.

در همین جا از پیگیری وکلای پرونده و نگاه انسانی و حقوق بشری و تلاش های بدون چشمداشت آنان تشکر و قدردانی می کنیم؛ و از کانون های صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان می خواهیم بدون مصلحت اندیشی از حقوق فعالان صنفی دفاع نمایند. از نظر ما هر معلمی که برای بهبود ساختار آموزشی و وضعیت معیشت معلمان تلاش می کند باید مورد حمایت همه جانبه‌ی تشکل ها و فعالان صنفی قرار گیرد؛ به‌خصوص معلمانی که در شهرستان ها از ناحیه حراست ها و نهادهای امنیتی مورد تعقیب و آزار و اذیتِ مضاعف قرار می گیرند.

ما امضاکنندگان این بیانیه به‌عنوان جمعی از فعالان صنفی اعلام می کنیم زندانی کردن امثال محسن عمرانی در اراده ی ما در پیگیری مطالبات صنفی و آموزشی ما خللی ایجاد نخواهد کرد و ما بیش از پیش بر یک زندگی شرافتمندانه برای همه از جمله معلمان و همچنین آموزش باکیفیت و برابر و فارغ از مناسبات پولی تاکید داریم و در این مسیر از تمام ظرفیت های مدنی و قانونی و برحق خود برای تحقق مطالبات و برداشته شدن نگاه امنیتی از فعالیت صنفی و آزادی معلمان دربند به‌خصوص همکار دربندمان، محسن عمرانی استفاده خواهیم کرد.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.