بحران مدیریت پسماند ۴۰ بیمارستان تهران

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: ۴۰ بیمارستان پایتخت در زمینه مدیریت پسماند و پساب مشکل دارند و باعث آلودگی محیط زیست میشوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، محمدحسین بازگیر، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: ۴۰ بیمارستانی که مشکل پسماند دارند اخطاریه‌های لازم را دریافت کرده و مهلت گرفته‌اند که در یک زمان مشخص رفع آلایندگی کنند. هشت بیمارستان نیز مشکل مدیریت پساب دارند که آن‌ها نیز اخطاریه‌های لازم را دریافت کرده‌اند تا در جهت رفع آلایندگی اقدام کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه چند واحد متخلف بیمارستانی که پیش از این مشکل مدیریت پسماند و پساب داشتند و به اخطاریه‌ها بی توجهی کردند نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: تعدادی دیگر از آن‌ها در مرحله رفع مشکلات مدیریتی پسماند و پساب خود هستند. قطعا ما پیگیری خواهیم کرد و چنانچه مشکلات خود را رفع نکنند آن‌ها نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

بازگیر ادامه داد: بسیاری از مراکز بیمارستانی به اخطاریه‌ها و مهلت‌های اداره محیط زیست برای رفع آلایندگی توجهی نمی‌کنند ولی هنگامی که پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارسال می‌شود تازه به فکر رفع مشکل می‌افتند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.