نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان ۳۰ درصد است

رییس دانشگاه آزاد گفت: نرخ بیکاری در جامعه ۱۲ درصد است، اما این نرخ در میان فارغ‌التحصیلان بیش از ۳۰ درصد است.

به گزارش تارنگار حقوق بشردر ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک خانواده بزرگ است. امروز بیش از پنج و نیم میلیون نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. حدود یک و نیم میلیون نفر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که با این حساب دانشگاه با هفت میلیون خانوار در ارتباط نزدیک است.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به عموم مردم است و خصوصی نیست. امروزه مردم از تیم دانشگاه انتظار دارند که مشکلات جامعه را حل کند. یک زمانی در برهه پس از انقلاب اسلامی مشکل تحصیلات تکمیلی بود و وزارت علوم به دلیل محدودیت‌ها امکانات افزایش تحصیلات تکمیلی را نداشت و آن زمان دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مردم این مشکل را حل کرد.

رهبر افزود: رویکرد نسل اول دانشگاه تربیت کادر بود و نسل دوم تولید علم را مدنظر داشت. در نسل‌های بعد نیز باید علم تولیدشده نافع نیازهای مردم مدنظر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نرخ بیکاری در جامعه ۱۲ درصد است اما باید بدانیم نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان بیش از ۳۰ درصد است. مردم از دانشگاه آزاد اسلامی انتظار دارند، این مسئله را حل کند. ایران کشور غنی است، اما مردم آن فقیر هستند. دانشگاه آزاد می‌تواند در این مسئله کمک کند تا از طریق تولید ثروت از طریق علم به سطح مطلوبی برسیم. در این راستا باید بدانیم چطور علم را به ثروت تبدیل کنیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.