صدور حکم ۱۰۰ ضربه شلاق، ١٨ ماه اقامت اجباری، برای یک مهندس به اتهام «متعرض»

مرد جوانی که متهم بود چند زن را به‌صورت سریالی مورد تعرض قرار داده است، در شعبه هشت دادگاه کیفری استان تهران، به شلاق، کار اجباری و تبعید، محکوم شد.

 

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از شرق، توسط قاضی شعبه هشت دادگاه کیفری استان تهران، مرد جوانی که، کارشناس ارشد مهندسی عمران میباشد، به صد ضربه شلاق، ١٨ ماه اقامت اجباری در شهری بدآب‌وهوا و خدمات رایگان شهری به صورت روزانه در همان شهر، محکوم شد.
چندی پیش زن جوانی به اداره پلیس مراجعه کرد و از تعرض سریالی مرد جوانی خبر داد. این دختر جوان به کارآگاهان گفت: مدتی پیش یکی از دوستانم به نام نگین درحالی‌که اشک می‌ریخت گفت پسر جوانی او را مورد آزار قرار داده و از او فیلم گرفته است. او از من خواست کمکش کنم، برای همین برای پی‌گرفتن فیلم‌ها با دوستم به سراغ این مرد جوان رفتیم. او به ما قول داد فیلم و عکس‌ها را می‌دهد، اما ناگهان به سمت حاشیه تهران رفت و با تهدید چاقو این بار من را آزار داد.
پس‌ازاین اتفاق متوجه شدم این مرد یکی دیگر از دوستانم را مورد آزار قرار داده است. به‌این‌ترتیب با توجه به شکایت این زن، جست‌وجوی پلیس برای پیدا کردن مرد جوان آغاز شد و دو شاکی دیگر نیز شناسایی‌شده و با شرح حادثه از این مرد شکایت کردند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی متهم او را بازداشت کردند و مورد بازجویی قراردادند.
او که ابتدا منکر آزار و اذیت شکات شد، گفت: ٣۵ سال دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته عمران هستم. با شاکیان دوست بودم، اما هرگز آنها را مورد آزار و اذیت قرار نداده‌ام. پس از بازجویی از این متهم، او با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. پس از مدتی، چهارمین قربانی به پلیس مراجعه کرد و گفت این مرد جوان او را هم مورد آزار و اذیت قرار داده است. به‌این‌ترتیب با توجه به شکایت شاکیان و سایر مدارک موجود در پرونده، متهم به شعبه هشت دادگاه کیفری استان تهران احضار شد، اما متهم در این جلسه حاضر نشد. وکیل متهم در این جلسه که به‌صورت غیرعلنی برگزار شد، از قضات خواست تا بار دیگر از شاکیان تحقیق شود. قضات با درخواست وکیل موافقت کردند و با تکمیل تحقیقات روشن شد چهار شاکی حرف‌های متناقضی را مطرح می‌کنند.
با توجه به گفته‌های متناقض شاکیان، هیئت قضات وارد شور شدند و متهم را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و وی را به صد ضربه شلاق، ١٨ ماه اقامت اجباری در شهری بدآب‌وهوا و خدمات رایگان شهری به‌صورت روزانه در همان شهر محکوم کردند.َ

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.