امیرحسین پورجعفر، کودک-متهم، جهت اجرای حکم اعدام به انفرادی منتقل شد

امیرحسین پورجعفر که به اتهام قتل ستایش قریشی به اعدام محکوم شده، جهت اچرای حکم اعدام به سلول انفرادی در زندان رجایی شهر کرج منتقل گشته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیرحسین پورجعفر، کودک-متهم ۱۷ساله، قرار است فردا ۲۷ مهرماه در زندان رجایی شهر اعدام شود و مسئولان زندان رجایی شهر او را روز جاری به قرنطینه زندان منتقل کرده‌اند.

امیرحسین پورجعفر متهم است فروردین ماه سال گذشته زمانی که تنها ۱۶ سال سن داشته مرتکب تجاوز و قتل دختر خردسالی به نام «ستایش قریشی» شده است.

دادگاه در حکم نهایی خود اظهار داشته که حکم اعدام علیه امیرحسین پورجعفر با در نظر گرفتن «توقعات آحاد جامعه و اذهان عمومی» صادر شده است.

عفو بین‌الملل هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات ایران باید فوراً برنامه اعدام این پسر ۱۷ ساله‌ را متوقف کرده و حکم اعدام او را به زندان تبدیل کنند.

باوجود تاکید صریح کنوانسیون حقوق کودک مبنی بر اینکه افرادی که زیر سن ۱۸ سال مرتکب جرم می‌شوند نباید به مجازات غیرقابل بازگشت محکوم شوند، پیش‌تر مقامات قضائی ایران برای اعدام کودکان تا رسیدن ایشان به سن ۱۸ سالگی صبر می‌کردند.

این روش هرچند به قصد فریب جامعه جهانی و اجرا نکردن کنوانسیون حقوق کودک صورت می‌گرفت، به نظر می‌رسد اینبار همان نیز قرار نیست اجرا شود.

زید رعدالحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز حدود یک ماه پیش در گزارش خود به شورای حقوق بشر اعلام کرد که ایران از معدود کشورهایی است که به اعدام کسانی کهزیر سن قانونی مرتکب جرم شده‌اند، ادامه می‌دهد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.