یوسف عمادی، هنرمند زندانی محروم از مرخصی: «بهاری دگر را در خاموشی زمستان زندگی‌ام به سر می‌کنم»

یوسف عمادی، هنرمند محبوس در زندان اوین که در پی مخالفت دستگاه قضایی با تقاضای مرخصی نوروز امسال را نیز حبس سپری می‌کند، در نامه‌ای با خانواده هایی که در سال ۹۶ داغدار شده‌اند، ابراز همدردی کرده است.

متن نامه این زندانی عقیدتی که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

«با یاد روان پاک کامران کلهر

“و اینک دوباره فصل چرخید و دگر شد؛ فصل زمستان به سر آمد و بهاری دگر را در خاموشی زمستان زندگی ام به سر میکنم.”

سالی که گذشت سالی پر از اندوه و درد برای هم وطنان عزیزم، به ویژه مردمان پاک اندیش و پر منش سرزمین عزیز کرمانشاه بود.سرزمینی که از هر کوچه و خانه ی آن آوای طرب انگیز موسیقی برخاسته میشد،اینک از میان آوار همان خانه ها صدای ناله ی مویه ها برمی خیزد و رقص چرخش دست های طنین انداز تنبورها را دهان.

دست هایم بسته است و تنها کاری که میتوانم بکنم این است که از اعماق قلبم با مردم داغدار این کهن زمین و جایگاه بزرگان تاریخ موسیقی ایران همدردی نمایم.

این عید باستانی را با یاد آنان،آرزوی خوشحالی کودکان بی سرپناه به سر می کنم و امیدوارم سالی که در پیش است برای مردم تمام میهنم و مردمان عزیز کرمانشاه سالی پر از آرامش،تسلی خاطر و شادمانی باشد.

یوسف عمادی

۲۹ اسفند یک هزار و سیصدو نودو شش

زندان اوین»

یوسف عمادی در مهرماه سال ۱۳۹۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از دوران بازجویی با قید وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان آزاد گشت.

این هنرمند در دادگاه به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «توهین به مقدسات» به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم گشته و از دی‌ماه سال ۹۵ در زندان اوین تحمل حبس می‌کند.

در شهریور ۹۶ یوسف عمادیدر پرونده جدیدی که از سوی وزارت اطلاعات سپاه برای وی تشکیل شد، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و دو سال تبعید به بوشهر محکوم گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.