صدور حکم بازداشت برای کامران ایازی و تفتیش منزل این فعال سیاسی

کامران ایازی، وبلاگ نویس منتقد و فعال سیاسی، از سوی نیروهای امنیتی تحت تعقیب قرار گرفته و منزل وی و خانواده‌اش نیز تفتیش شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۹ تیرماه سه مأمور امنیتی به قصد بازداشت کامران ایازی به منزل وی مراجعه کرده و این مکان را تفتیش کردند.

این نیروها همچنین اعضای خانواده وی را مورد بازجویی قرار دادند و پس از تفتیش منزل از آنان امضا اخذ کردند.

کامران ایازی به دنبال حضور در محوطه شاه عبدالعظیم پس از پیدا شدن یک جسد مومیایی شده منتسب به رضاشاه در شهرری در اردیبهشت ۹۷ برای مدت ۲۴ بازداشت و پرونده‌ای با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» برای وی گشوده شد.

این فعال سیاسی تا کنون چندین احضاریه از سوی شعبه دو بازپرسی دادسرای امنیتی اوین در یافت کرده و آخرین مورد آن در ۲۸ خرداد ۹۸ صادر شده است.

کامران ایازی، دندانپزشک و فعال سیاسی، در بهمن ماه سال ۸۹ بازداشت و به دلیل نوشته‌های انتقادی وبلاگ‌ اش و عضویت در یک انجمن اینترنتی با اتهامات “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و توهین به مقدسات” به ۹ سال حبس، ۱۶۰ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شده شد.

وی در دی ماه سال ۹۴ پس از گذراندن پنج سال حبس از زندان رجایی شهر آزاد و تنها ۵ ماه پس از آزادی‌اش، برای اجرای حکم سه ماه و یک روز حبس مربوط به مقاومت در مقابل حمله گارد ویژه به بند ٣۵٠ در سال ٩٣، به زندان اوین فرا خوانده شد و در تاریخ ۲۶ مردادماه سال ۹۵، از بند ھشت زندان اوین آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.