صدور حکم حبس برای تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه

شش نفر از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه در ارومیه به نام‌های کیوان پاشایی، علی عزیزی، امین زارع،‌ سالار طاهر افشار، الیار حسین‌زاده، و یاسین حسن‌پور به مجموعا ۴۸ ماه زندان و ۱۲۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان ارومیه به ریاست قاضی حمید گلی‌نژاد، شش نفر از شهروندان این شهرستان که پیش از این در اعتراضات آبان ماه بازداشت شده بودند را هر یک به ۸ ماه زندان و تحمل ۲۰ ضربه شلاق محکوم کرد.
اتهام این افراد «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات واعتراضات غیرقانونی و بستن خیابان» عنوان شده است.

براساس این حکم علی عزیزی، الیار حسین زاده و یاسین حسن پور هر کدام به پرداخت ۱۵ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. احکام کیوان پاشایی، امین زارع و سالار طاهر افشار نیز به دلیل فقدان سابقه محکومیت کیفری و نبود شاکی خصوصی به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

همچنین طی روزهای گذشته فاطمه کهن زاده، از بازداشت شدگان در جریان مراسم چهلم پویا بختیاری در کرج، به ۱۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج صادر شده است، فاطمه کهن زاده از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های معاند» به تحمل یک سال حبس و از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» به شش ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعلیقی محکوم شده است. او همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال خدمات نظافتی در یکی از بیمارستان‌های شهر به مدت پنج روز در هفته و هر روز به مدت چهار ساعت محکوم شده است.

لازم به یادآوری است که پیش از این شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، برای امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه که هم اکنون در زندان بزرگ تهران نگهداری می شوند، حکم اعدام صادر کرده؛ همچنین این سه نفر مجموعا به ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.