محکومیت یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶ به هیجده سال حبس تعزیری

دادگاه تجدید نظر حکم ۱۸ سال حبس اسماعیل بهلولی، از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶ را عینا تائید کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اسماعیل بهلولی به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق شعارنویسی و تحریک و ترغیب دیگران به شعارنویسی» به ۱ سال حبس، از بابت اتهام «تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور» به ۱۰ سال حبس، از بابت اتهام «عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس، از بابت اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است. بر اساس قانون تجمیع احکام، از مجموع این حکم، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال زندان قابل اجراست.

در حکم صادره علیه اسماعیل بهلولی، ایجاد دو کانال تلگرامی با ۷ عضو از مصادیق «تشکیل و عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور» و شعارنویسی بر روی دیوار از مصادیق «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» عنوان شده است.

اسماعیل بهلولی پیش از این در بهمن ماه ۱۳۹۷ از سوی دادگاه انقلاب ورامین به ریاست قاضی سید صادق یوسفیان دیوکلایی به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود

این حکم سنگین در حالی صادر شده که در موارد مشابه و حتی برای افراد دارای سابقه فعالیت و محکومیت سیاسی معمولا حداکثر یک سوم این حکم صادر می‌شود.

اسماعیل بهلولی در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ در شهرستان قرچک ورامین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد به زندان اوین منتقل شد.

او در زمان بازداشت در بازداشتگاهی در قرچک ورامین به شدت تحت شکنجه قرار گرفته بود، به شکلی که هنگام ورود به زندان اوین آثار کبودی و شکنجه بر بدن او کاملا مشهود بود.

گفتنی است اسماعیل بهلولی هم اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.