ابلاغ مجدد حکم پانزده سال حبس تعزیری برای صبا کرد افشاری

حکم ۱۵ سال حبس تعزیری صبا کرد افشاری، بعد از برائت در دادگاه تجدید نظر مجدداً به وی ابلاغ شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹، حکم ۱۵ سال حبس تعزیری صبا کردافشاری که پیش از این در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر از بابت آن تبرئه شده بود، مجدداً توسط نامه اجرای احکام به وی ابلاغ شده؛ این در حالی است پیش تر دادگاه تجدیدنظر محکومیت وی را به ۹ سال حبس تقلیل داده بود.

صبا کرد افشاری در شهریور ماه ۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و به اتهام «تشویق به فساد و فحشا» به ۱۵ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۷ سال و نیم حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و نیم حبس و در مجموع به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این حکم در آذرماه ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر به ۹ سال حبس تعزیری کاهش یافت و این فعال مدنی طی حکم دادگاه تجدید نظر از بابت اتهام «تشویق به فساد و فحشا» تبرئه شد.

صبا کردافشاری ۱۱ خردادماه از سوی نیروهای امنیتی سپاه در منزل پدری‌اش بازداشت شد. او یک روز پس از بازداشت در شعبه ۱ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و پس از ۱۱ روز بازجویی تحت فشار به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

وی پس از چند دوره بازجویی در بند سپاه و حبس در زندان قرچک، به زندان اوین منتقل شد.

صبا کرد افشاری اولین بار در تاریخ ۱۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ در جریان اعتراضات مردمی به موج گرانی‌ها بازداشت شده بود.

گفتنی است راحله احمدی مادر صبا کرد افشاری نیز توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده و هر دو آنها هم اکنون در بند زنان زندان اوین در حال طی کردن دوران محکومیت خود هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.