بازداشت همراه با ضرب و شتم سهیلا حجاب و انتقال به زندان قرچک ورامین

روز شنبه سوم خرداد ماه، سهیلا حجاب، متهم سیاسی و از بازداشت شدگان دی‌ماه ۹۷، پس از مراجعه به دادگاه تجدیدنظر استان تهران توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدید نظر پس از تنها ۲ ماه حکم بدوی سهیلا حجاب را تأیید کرده است؛ این در حالی است که روند قانونی اعمال تجدیدنظر بر یک حکم حداقل شش ماه به طول می‌انجامد.

سهیلا حجاب روز شنبه سوم خردادماه پس از پایان جلسه دادگاه تجدید نظر و پس از خروج از ساختمان دادگستری توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

سهیلا حجاب با اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «تشویش اذهان عمومی» «تشکیل گروه در راستای حقوق زنان، درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی» در فروردین ۹۸ از سوی قاضی مقیسه به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال مدنی خردادماه سال گذشته بازداشت و پس از ۸ ماه با قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد شد.

گفتنی است که طی سال گذشته برای دوتن از اعضای خانواده وی نیز پرونده سازی شده است.

سهیلا حجاب پیش از این نیز در تاریخ ۷ دی‌ماه ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت شد و پس از طی مراحل بازجویی و تکمیل پرونده به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

وی از سوی دادگاه انقلاب شیراز به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا توسط دادگاه تجدید نظر مورد تائید قرار گرفت و با اجرای این حکم پس از تحمل ۵ ماه از مجموع حبس ۲ ساله اش در زندان عادل‌آباد، مشمول عفو مشروط گردید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.