محرومیت از حق درمان نرگس ادیبی، زندانی سیاسی مشروطه خواه

نرگس ادیبی فعال سیاسی مشروطه خواه، محبوس در بند زنان زندان اوین، با وجود آنکه از بیماری‌های برونشیت، آسم و همچنین درد مفاصل رنج می‌برد، از حق درمان و هرگونه مرخصی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نرگس ادیبی از اعضای پیشگامان پادشاهی خواهی و عضو کمپین بازگشت شاهزاده رضا پهلوی، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۶، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۱۰ مرداد ماه همان سال با پایان مراحل بازجویی با تودیع وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

نرگس ادیبی در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۳۹۶،  توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده محاکمه و به اتهام  «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس ، به اتهام «توهین به رهبری» به ۱ سال حبس، به اتهام «توهین به روح الله خمینی» به ۱سال حبس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس و در مجموع به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تاریخ  ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران و بدون تشکیل جلسه دادرسی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

گفتنی است نرگس ادیبی ۵۷ ساله و مادر دو فرزند است. او از تیرماه ۱۳۹۸ در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در بند زنان زندان اوین است و با وجود آنکه از بیماری‌های برونشیت، آسم و همچنین درد مفاصل رنج می‌برد، از حق درمان و هرگونه مرخصی محروم است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.