سه شهروند بهائی جهت اجرای حکم حبس بازداشت شدند

شهناز ثابت، شهروند بهائی ساکن شیراز، و آرزو محمدی و بنفشه مختاری، شهروندان بهائی ساکن بیرجند، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب به حبس محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان منتقل شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهناز ثابت در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت شد. او پس از طی کردن مراحل بازجویی، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

شهناز ثابت توسط دادگاه انقلاب شیراز محاکمه و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال حبس کاهش یافت.

همچنین آرزو محمدی و بنفشه مختاری به همراه ۶ شهروند بهائی دیگر، اواخر مهرماه ۱۳۹۶ و در آستانه دویستمین سالگرد تولد بهاءالله، پیامبر آئین بهائی، توسط نیروهای امنیتی در بیرجند بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بودند.

این دو شهروند بهائی پس از مدتی به اتهام «عضویت در تشکیلات غیر قانونی و مخل امنیت فرقه بهائیت» توسط دادگاه انقلاب بیرجند محاکمه و هرکدام به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند. دادگاه تجدید نظر محکومیت آرزو محمدی را به ۱۸ ماه و محکومیت بنفشه مختاری را به ۱۵ ماه حبس تعزیری کاهش داد.

گفتنی است این سه شهروند بهائی روز دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۹ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و شهناز ثابت به زندان عادل‌آباد شیراز و آرزو محمدی و بنفشه مختاری به زندان بیرجند منتقل شدند.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.