حسین هاشمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، توسط زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفت

حسین هاشمی، زندانی سیاسی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، که روز سه‌شنبه ۱۱خردادماه ۱۴۰۰ به صورت تنبیهی به بند زندانیان با جرائم خشن منتقل شده بود، توسط زندانیان این بند مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین هاشمی که اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در کنار زندانیان با جرایم خشن نگهداری می‌شود، از زمان انتقال به این بند با نوشتن یادداشتی اعلام اعتصاب غذای تر و خشک کرده است.

انتقال تنبیهی حسین هاشمی به تیپ ۴ این زندان که محل نگهداری زندانیان با جرایم خشن است، به‌دنبال مشاجره لفظی این زندانی سیاسی با «الیاسی» دادیار ناظر دادسرای اوین صورت گرفته است.

گفتنی است حسین هاشمی که چندی پیش اقدام به نوشتن نامه‌ای درخصوص شرایط نامناسب زندان کرده بود، پس از انتشار نامه به حفاظت اطلاعات زندان تهران بزرگ منتقل و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفته بود.

حسین هاشمی در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ دستگیر و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «توهین به مقدسات» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، رونویسی از کتاب‌های «سه دقیقه در قیامت، گناه شناسی نوشته محسن قرائتی و ۵۳ سال عصر پهلوی به روایت دربار» و شست و شوی میت به مدت یک ماه روزی چهار ساعت در بهشت زهرا محکوم شد. این زندانی سیاسی از فروردین ماه ۱۴۰۰ برای اجرای دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

لازم به یادآوری است در تاریخ ۲۰خرداد ماه ۱۳۹۸ علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، که او نیز بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان با جرایم خشن نگهداری می‌شد، از سوی دو تن از زندانیان این بند مورد حمله قرار گرفت و بر اثر ضربات چاقو در ناحیه شاهرگ و شکم در راه بیمارستان جان باخت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.