ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، در پی محرومیت از رسیدگی پزشکی جان باخت

ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، که دو روز پیش در اثر خونریزی شدید از دهان و بینی به بهداری زندان منتقل شده بود، در اثر وخامت وضعیت جسمی جان باخت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ساسان نیک‌نفس که به بیماری افسردگی، دیابت و صرع مبتلا بود، طی دوران بازداشت از حق رسیدگی پزشکی و دسترسی به دارو محروم بوده است.

گفته می‌شود این زندانی سیاسی در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی چندین بار در زندان اقدام به خودزنی کرده بود و پیگیری خانواده و وکیل وی جهت دریافت حکم عدم تحمل کیفر برای وی نتیجه‌ای در پی نداشته است.

ساسان نیک‌نفس یکی از ده شهروندی بود که در فاصله زمانی اردیبهشت‌ تا مرداد‌ماه ۱۳۹۸ در شهرهای تهران، قم، گرگان، نوشهر، تنکابن، بابلسر، تربت حیدریه و شهریار بازداشت شده بودند.

ساسان نیک‌نفس به همراه ۹ شهروند بازداشتی دیگر در آذرماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه به اتهام‌های «اجماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تائید شد.

مصادیق عناوین اتهامی که این شهروندان بابت آنها بازداشت و محاکمه شده بودند «حمایت از نظام پادشاهی از طریق فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، پخش تراکت، شعار‌نویسی و اسکناس‌نویسی» عنوان شده است.

گفتنی است ساسان نیک نفس در مرداد ۱۳۹۹ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.