تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی یونسی و امیرحسین مرادی، دانشجویان زندانی

جلسه رسیدگی به اتهامات علی یونسی و امیرحسین مرادی، دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف، در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی یونسی، دانشجوی مهندسی کامپیوتر، و امیرحسین مرادی، دانشجوی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

این دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف که در هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، بیش از یک سال است که علیرغم صدور کیفرخواست همچنان در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شوند و در طول مدت بازداشت تنها یک بار اجازه ملاقات با وکیل به آنها داده شده است.

گفته می‌شود علی یونسی و امیرحسین مرادی طی مدت بازداشت برای انجام اعترافات تلویزیونی علیه خود تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار گرفته‌اند.   

اتهام مطرح شده برای این دانشجویان «افساد فی الارض» و مصداق عنوان اتهامی «همکاری با گروه مجاهدین خلق» عنوان شده است.

گفتنی است علی یونسی برنده مدال طلای دوازدهمین دوره المپیاد نجوم و اخترفیزیک، مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین امیرحسین مرادی مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ را از آن خود کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.