شهرزاد نظیفی، شهروند بهائی و قهرمان موتورکراس زنان، به ۸سال حبس تعزیری محکوم شد

شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، شهرزاد نظیفی، شهروند بهائی و قهرمان موتورکراس زنان، را به ۸سال حبس تعزیری، ارائه خدمات اجباری به معلولان ذهنی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهرزاد نظیفی در آبان‌ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این شهروند بهائی در آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

شهرزاد نظیفی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اداره کردن گروه‌ها و دسته‌جات غیرقانونی با هدف بر هم زدن امنیت کشور» به ۸ سال حبس تعزیری و به‌عنوان مجازات تکمیلی به ارائه خدمات اجباری به مدت ۳ ماه روزی ۴ ساعت به منظور نگهداری از بیماران دارای معلولیت ذهنی با هماهنگی اداره کل بهزیستی استان تهران و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

گفتنی است پیش از این شهرزاد نظیفی به همراه همسرش مهرشاد نراقی و فرزندشان نورا نراقی، که هر سه از قهرمانان موتوکراس ایران هستند، بدون ارائه حکم قضائی از ورود و استفاده از پیست‌های موتورسواری محروم شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.