ضرب و شتم و بازداشت تعدادی از اقوام برادران افکاری در مقابل زندان عادل‌آباد شیراز

روز شنبه ۲۲خرداد ۱۴۰۰، سعید افکاری، برادر نوید، وحید و حبیب افکاری، در صفحه توئیتر خود از ضرب و شتم و بازداشت کوتاه‌مدت تعدادی از نزدیکان خود که در اعتراض به ۲۸۰روز انفرادی برادرانش در مقابل زندان عادل‌آباد شیراز تجمع کرده بودند، خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، وحید و حبیب افکاری از حدود ۲۸۰ روز قبل در بند عبرت زندان اوین و در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند و با وجود نیاز به دریافت خدمات پزشکی از حق درمان محروم هستند و از انتقال آنها به بند سیاسی زندانی جلوگیری می‌شود.

طی روزهای گذشته سعید افکاری طی یادداشت دیگری در توئیتر خبر داده بود که «طبق نظر پزشکی قانونی، برادرم حبیب در طی دوره بازداشت در اطلاعات دچار شکستگی انگشت پا، شکستگی مچ دست جوش نخورده و پارگی کتف و برادرم وحید بر اثر خودکشی در اعتراض به شکنجه های جسمی و روحی دچار آسیب در گردن و دستش شده است.»

گفتنی است نوید، وحید و حبیب افکاری روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۹، به سلول‌های انفرادی در بند عبرت زندان اوین منتقل شدند. حکم اعدام نوید افکاری که در پرونده‌ای پر ابهام به اعدام محکوم شده‌ بود، روز شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹ اجرا شد و از آن زمان تا کنون دو برادر دیگر بدون داشتن حق تماس و با وجود چندین بار درخواست جهت مداوا، از رسیدگی پزشکی محروم بوده و همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.