گزارشی از وضعیت آرشام رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج

آرشام رضایی

آرشام رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، با دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، برای مدت دو ماه از تماس تلفنی با خارج از زندان محروم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ممنوعیت از تماس آرشام رضایی به بهانه «سیاه نمایی علیه نظام» و «نشر اکاذیب از طریق تماس با خارج از زندان» صورت گرفته و بهدنبال ابلاغ این ممنوعیت کارت تلفن این زندانی سیاسی مسدود شده است.

آرشام رضایی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه در خیابان انقلاب تهران بازداشت شد و پس از گذراندن دو هفته در سلول انفرادی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. این فعال مدنی در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۸  با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۷ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تائید شد.

همچنین آرشام رضایی بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای وی باز شده است، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۱ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در سازمان جهاد کشاورزی به مدت روزی ۴ ساعت محکوم شده است.

گفتنی است آرشام رضایی در تاریخ ۲۷آبان ماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم ۸ سال و ۶ماه حبس تعزیری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.