ضرب و شتم محمدحسین سپهری و کمال جعفری‌یزدی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد

محمدحسین سپهری و کمال جعفری‌یزدی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد، توسط کادر زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۳۱خرداد ۱۴۰۰، محمدحسین سپهری و کمال جعفری یزدی، زمانی که در پاسخ به خارج کردن وسایلشان توسط کادر زندان از داخل بند، شروع به اعتراض کردند، توسط علی تیماجی مسئول بند ۱/۶ زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

گفته می‌شود ضرب و شتم این دو زندانی که همراه با استفاده از الفاظ رکیک و توهین‌آمیز توسط مسئول بند بوده، به حدی شدید بوده که منجر به شکسته شدن دندان محمدحسین سپهری شده است.

محمدحسین سپهری، از امضا کنندگان بیانیه «گذار از جمهوری اسلامی»، در مرداد ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ۶سال حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال سیاسی که معلم آموزش و پرورش بود، پیش از آن به‌دلیل شرکت در تجمعی که با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان شکل گرفته بود و نیز به‌دلیل توهین به علی خامنه‌ای، توسط هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش حکم انفصال از خدمت خود را دریافت کرده بود.

کمال جعفری‌یزدی، اوایل مرداد ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت از زندان آزاد شد. این فعال سیاسی در فروردین‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب این شهر به اتهام «تشکیل دسته و گروه به قصد براندازی نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۱۳ سال حبس تعزیزی محکوم شد.

این فعال سیاسی که استاد دانشگاه بوده، از شهریور ماه ۱۳۹۸ دوران محکومیت خود را در زندان وکیل‌آباد مشهد سپری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.