شرحی از روند بازداشت، بازجویی و صدور حکم مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج

مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی، که سومین سال از حبس خود را در زندان رجایی‌شهر کرج سپری می‌کند، شرحی از آنچه در دوران بازداشت و بازجویی بر وی رفته داده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی مسکین نواز در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دلیل «فعالیت در فضای مجازی و مدیریت یک کانال تلگرامی با محتوای براندازی» توسط نیروهای امنیتی در انزلی بازداشت شد و بدون اجازه تماس با خانواده به تهران منتقل شد.

این زندانی سیاسی که حدود ۲۰ روز بازجویی و بیش از ۶ماه بازداشت موقت را پشت سر گذاشته است، در دوران بازجویی بارها مورد شکنجه روحی قرار گرفته و بازجو سعی داشت از طریق تهدید دختر نوجوان و خواهرش او را وادار به انجام اعتراف علیه خود کند.

مهدی مسکین‌نواز در دوران بازجویی به دلیل عدم همکاری با بازجو بارها مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و ماموران حاضر در محل ضربات خود را دقیقا به محل‌های آسیب دیده قبلی این زندانی سیاسی وارد می‌کردند، تا جایی که این ضربات منجر به بروز مشکلاتی در ناحیه زانو، گردن و ستون فقرات وی شده است.

این زندانی سیاسی طی ۲۰ روز دوران بازداشت، ۱۵جلسه بازجویی را پشت سر گذاشته که مدت زمان بعضی از این بازجویی‌ها تا بیش از ۴ ساعت نیز به طول می‌انجامید.

مهدی مسکین نواز که پس از پایان بازجویی بدون تعیین قرار وثیقه به زندان منتقل شده است، در دوران حبس به دلیل نبود امکانات بهداشتی و عدم رسیدگی پزشکی ۶ دندان خود را از دست داده است. وی همچنین به دلیل ضرب و شتم در دروان بازداشت دچار مشکلاتی در ناحیه زانو، ستون فقرات و گردن شده است و علیرغم تشخیص تست ام.آر.آی مبنی بر وجود مشکل در این نواحی، تاکنون با درخواست اعزام به بیمارستان وی موافقت نشده است.

مهدی مسکین نواز نهایتا در مردادماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و طی یک جلسه دادگاه ۵ دقیقه‌ای و بدون داشتن حق وکیل، به اتهامات «اجتماع و تبانی»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۳ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.