گزارشی از وضعیت سعید اقبالی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج

سعید اقبالی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، به‌دنبال عدم رسیدگی پزشکی، ۷۰درصد از شنوایی گوش راست خود را از دست داده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید اقبالی که از حدود ۸ماه پیش به عفونت شدید گوش مبتلا شده بود، علیرغم توصیه پزشک زندان مبنی بر مراجعه به مرکز درمانی تخصصی خارج از زندان و به‌دنبال عدم صدور اجازه انتقال به بیمارستان از سوی مسئولین زندان، ۷۰درصد از شنوایی گوش خود را از دست داده است.

سعید اقبالی روز شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ به بیمارستان امیراعلم تهران منتقل شده و پس از معاینه و تجویز دارو به زندان بازگردانده شده است. به گفته پزشک بیمارستان، به دلیل عفونت شدید، آسیب جدی به پرده میانی گوش این زندانی سیاسی وارد شده و در نتیجه عدم رسیدگی به موقع پزشکی، این آسیب قابل بازگشت نیست و درصورتی که عفونت با دارو کنترل نشود وی باید طی دو ماه آینده تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

سعید اقبالی در بهمن ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در کرمانشاه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعال سیاسی در فروردین ۱۳۹۷، با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

سعید اقبالی در شهریور ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال حبس و در مجموع به ۶سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد که مدت ۵سال از آن قابل اجراست.

سعید اقبالی در خرداد ماه ۱۳۹۹ پس از مراجعه به اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و برای اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد.  

گفتنی است این زندانی سیاسی در تاریخ ۲فروردین ۱۴۰۰ به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد و پس از ۱۶روز نگهداری در سلول انفرادی به بند عمومی این زندان منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.