صدور حکم ۶سال حبس و تبعید برای منوچهر بختیاری

منوچهر بختیاری، فعال سیاسی و پدر پویا بختیاری، از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، توسط دادگاه انقلاب به حبس، تبعید و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، منوچهر بختیاری روز پنجشنبه ۹اردیبهشت ۱۴۰۰، با هجوم نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش در کرج بازداشت شد. این فعال سیاسی ۷۷ روز پس از بازداشت و بی‌خبری، طی تماسی که با خانواده‌اش داشت از محکومیت خود به حبس و تبعید خبر داده است.

براساس حکمی که توسط دادگاه انقلاب صادر شده است، منوچهر بختیاری به ۳سال و ۶ماه حبس تعزیری، ۲سال و ۶ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

پیش از این منوچهر بختیاری  در تیرماه ۱۳۹۹ نیز پس از آنکه در اعتراض به عقد قردادهایی میان جمهوری اسلامی و چین، با پرچم شیر و خورشید راهی جزیره کیش شده بود، هنگام بازگشت از این سفر در فرودگاه بندرعباس بازداشت و در آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

همچنین دیگر اعضای خانواده پویا بختیاری تاکنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. مهرداد بختیاری، عموی پویا نیز در آذرماه ۱۳۹۹، پس از ۴۷ روز بازداشت آزاد و همزمان به ۵سال حبس تعلیقی محکوم شد.

گفتنی است منوچهر بختیاری در تماس تلفنی با خانواده خود اعلام کرده که در طول مدت بازداشت در بازداشتگاه یک نهاد امنیتی نگهداری می‌‌شده و اکنون به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.