سهیل عربی، زندانی سیاسی، بابت پرونده جدید به دادگاه انقلاب احضار شد

سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر، بابت پرونده جدیدی که در ایام حبس برای وی باز شده است، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس ابلاغیه کتبی که روز چهارشنبه ۲۳تیرماه ۱۴۰۰ صادر و به منزل پدربزرگ آقای عربی ارسال شده است، این فعال سیاسی می‌بایست روز ۶مرداد ماه جهت رسیدگی به اتهاماتش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران حاضر شود.

اتهامات مطرح شده علیه سهیل عربی در ابلاغیه صادرشده «توهین به رهبر جمهوری اسلامی در فضای مجازی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی» عنوان شده است.

اتهامات مربوط به فعالیت در فضای مجازی در حالی برای سهیل عربی مطرح شده که این فعال سیاسی در حال حاضر دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند و هیچ‌گونه دسترسی به فضای مجازی ندارد.

سهیل عربی پیش از این نیز در دی‌ماه ۱۳۹۹ بابت پرونده‌ دیگری به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تفهیم اتهام شده بود که نهایتا از اتهام مطروحه تبرئه شد.

سهیل عربی نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. این فعال سیاسی نهایتا توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» و «تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و توسط شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، به اتهام «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل شد.

گفتنی است سهیل عربی از سال ۱۳۹۲ بدون حتی یک روز مرخصی دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.