بازداشت آرش گنجی، عضو کانون نویسندگان ایران، برای اجرای حکم حبس

روز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰، آرش گنجی، از اعضای کانون نویسندگان ایران، که پیش از این توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، برای اجرای حکم حبس بازداشت شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش گنجی که در تاریخ ۲۴ مهرماه، طی ابلاغیه‌ای برای اجرای دوران محکومیت خود احضار شده بود، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آرش گنجی در تاریخ ۱ دی‌ماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در منزل شخصی‌اش بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. آقای گنجی در تاریخ ۲۹ دی‌ماه با تودیع قرار وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

آرش گنجی تاریخ ۲۵خردادماه ۱۳۹۹، پس از حضور در جلسه دادگاه با افزایش قرار وثیقه به ۳میلیارد تومان مجددا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این عضو کانون نویسندگان نهایتا در تاریخ ۳۱ خرداد با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

براساس حکمی که در تاریخ ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۹ برای آقای گنجی صادر شده است، این فعال سیاسی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال حبس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس، به اتهام «عضویت و همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس و در مجموع به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در سفندماه سال ۱۳۹۹ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شد که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حکم ۵سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.