اعتصاب کارگران شهرداری خفاجیه

 اعتصاب ۷ روزه کارگران شهرداری خفاجیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری‌های محلی، روزپنج شنبه ۱۹ فروردین ماه، کارگران شهرداری خفاجیه به علت پرداخت نشدن حقوق‌های معوقه، بیمه و عیدی‌شان، در مقابل محل شهرداری این شهر تجمع نمودند.

کارگران شهرداری خفاجیه با نصب پلاکاردهایی، نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه‌شان آن‌هم پس از ۵ ماه، اعتراض کرده و خواستار پرداخت شدن حقوقشان شدند.

روند اعتراضات کارگران در اهواز و دیگر شهرهای استان اهواز رو به گسترش است. کارشناسان امور کارگری معتقدند که پیمانکاران اجرای طرح‌های اقتصادی، علت بخشی از مشکلات کارگران هستند. همچنین موضوع تعویق حقوق کارگران ناشی از وضعیت ورشکسته اقتصادی دولت است.

اضافه بر این، کارگران عرب‌زبان اهوازی از مشکلات بزرگی نظیر تبعیض گسترده در محیط کار و تبعیض در دریافت مزایا در مقایسه با کارگران مهاجر و تازه‌وارد و خطر اخراج از کار به اتهامات واهی، رنج می‌برند.

Post source : پادمازبه گزارش منابع محلی از شهر خفاجیه، اعتصاب ۷ روزه کارگران شهرداری خفاجیه همچنان ادامه دارد. به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری‌های محلی، کارگران شهرداری خفاجیه به علت پرداخت نشدن حقوق‌های معوقه، بیمه و عیدی‌شان، در مقابل محل شهرداری این شهر تجمع نموده‌اند. کارگران شهرداری خفاجیه با نصب پلاکاردهایی، نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه‌شان آن‌هم پس از ۵ ماه، اعتراض کرده و خواستار پرداخت شدن حقوقشان شدند. روند اعتراضات کارگران در اهواز و دیگر شهرهای استان اهواز رو به گسترش است. کارشناسان امور کارگری معتقدند که پیمانکاران اجرای طرح‌های اقتصادی، علت بخشی از مشکلات کارگران هستند. همچنین موضوع تعویق حقوق کارگران ناشی از وضعیت ورشکسته اقتصادی دولت است. اضافه بر این، کارگران عرب‌زبان اهوازی از مشکلات بزرگی نظیر تبعیض گسترده در محیط کار و تبعیض در دریافت مزایا در مقایسه با کارگران مهاجر و تازه‌وارد و خطر اخراج از کار به اتهامات واهی، رنج می‌برند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.