کاک حسن امینی: همچنان ممنوع‌الخروجم و تهدید می‌شوم

کاک حسن امینی، حاکم شرع و یکی از چهره‌های سیاسی و مذهبی کردستان، می‌گوید همچنان ممنوع‌الخروج است و از سوی نهادهای امنیتی احضار و تهدید می‌شود. این مفتی اهل سنت از زمان بازداشت در سال ۱۳۸۸ پرونده‌ای در در دادگاه ویژه روحانیت دارد که هنوز رسیدگی نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، کاک حسن امینی، مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان، گفت: «پرونده‌ام از سال ۸۸ تا به الان در دادگاه ویژه روحانیت باز است. هر سال ۲ مرتبه به اداره اطلاعات سنندج احضار و بازجویی می‌شوم و هر مرتبه بخاطر فعالیت‌های مذهبی‌ام مورد تهدید از طرف وزارت اطلاعات قرار می‌گیرم.»

آقای امینی در ادامه گفت: «دو سال پیش، وقتی از سفر دبی برگشتم به همراه دوستم در فرودگاه تهران ۳ ساعت بازداشت شده و پاسپورتم را گرفتند. وقتی علت این کار را جویا شدم، در جواب گفتند به علت همکاری با رسانه‌های خارجی و مصاحبه با شبکهٔ نور که برای اهل سنت هست، پاسپورتم توقیف و ۶ سال ممنوع الخروج شده و حتی نوبت حج عمره‌ام باطل شد.»

آقای امینی همچنین درباره یکی از محدودیت‌های اهل سنت در ایران افزود: «بار‌ها از وزارت اطلاعات درخواست کرده‌ام تا مجوز یک رسانه مذهبی برای اهل سنت در تلویزیون ایران بدهند و هر مرتبه با مخالفت روبرو شده است.»

کاک حسن امینی، حاکم شرع و یکی از چهره‌های سیاسی مذهبی کردستان، در روز دوم مرداد ۱۳۸۸ بازداشت و دهم‌‌ همان ماه آزاد شد.

او روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۸۸، برای شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی مدرسه دارالعلوم به زاهدان رفته بود که زمان بازگشت به سنندج در فرودگاه زاهدان، توسط عده‌ای لباس شخصی و کسانی با لباس انتظامی، دستگیرشد. کاک حسن امینی در مراسم این مدرسه هم، انتقادهایی را نسبت به وضعیت پیش آمده و برخورد با فعالان سیاسی و مدنی و روزنامه‌نگاران مطرح کرده بودند.

آقای امینی از حامیان مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و عضو شورای ملی صلح است و سابقهٔ ۵ سال زندان در دهه شصت را نیز دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.