بیانیه کانون صنفی معلمان ایران درمورد صدور حکم سنگین اسماعیل عبدی

کانون صنفی معلمان ایران طی بیانیه‌ای خواهان آزادی اسماعیل عبدی معلم زندانی شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

به نام خداوند جان و خرد

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در ارتباط با صدور حکم سنگین زندان برای اسماعیل عبدی دبیر کل کانون

بیش از یک سال از آغاز تجمعات قانونی و مسالمت آمیز معلمان در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان و شرایط آموزشی حاکم بر مدارس، می‌گذرد. در این میان کانون‌های صنفی سراسر کشور بنا بر وظایف ذاتی، ضمن درک شرایط معلمان و همراهی با آنان، با تدوین و جمع بندی مطالبات و خواسته‌ها، تلاش داشته‌اند اعتراضات در مسیری قانونی و مسالمت‌آمیز پیگیری و انجام شود.

برگزاری سه تجمع سرا سری با حضور هزاران معلم از سراسر کشور، بدون هیچ‌گونه رفتار غیر مدنی و در آرامش کامل، ضمن اینکه نشان از بلوغ مدنی معلمان این سرزمین دارد، توانایی و ظرفیت کانون‌های صنفی برای هدایت مجموعه اعتراضات در بستری مسالمت‌آمیز را نشان می‌دهد. بااین‌حال به‌جای دادن پاسخ معقول به مطالبات برحق معلمان از جانب دولت و مجلس و به رسمیت شناختن حق اعتراضات صنفی، شاهد اجرای احکام معلق و مسکوت ماندهٔ برخی فعالین و بازداشت تعدادی دیگر از فعالین صنفی توسط قوهٔ قضائیه بودیم.

با این‌همه و باوجود رفتارهای غیرقانونی برخی متولیان نسبت به کانون و اعضای زندانی آن، تلاش کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی، مبتنی بر تعامل با مسئولین حکومتی از قوای سه گانه و رایزنی برای حل مشکلات معلمان دربند بوده است.

حال در چنین شرایطی شاهد صدور حکم ناعادلانه دیگری در چند روز گذشته برای اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان بوده‌ایم. این فعال صنفی که از تیرماه گذشته، باوجود پایان دوران بازجویی، به‌صورت غیرقانونی در بازداشت موقت به سر می‌برد، به اتهام تلاش برای احقاق حقوق صنفی معلمان، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ۶ سال حبس تعزیری محکوم‌شده است. صدور چنین حکمی بیش از هر چیز، به تلاش‌های صورت گرفته در طی این یک سال برای ایجاد ارتباطی سازنده میان کانون‌های صنفی و دستگاه‌های مسئول لطمه می‌زند. کانون صنفی معلمان ایران ضمن اعلام اعتراض شدید خود نسبت به صدور این حکم سنگین برای دبیر کل خود، از تمامی ظرفیت‌های قانونی موجود، برای تغییر آن استفاده خواهد کرد.

ما معتقدیم چنانچه همین قوانین موجود رعایت شوند، نه تنها اسماعیل عبدی بلکه هیچ فعال صنفی دیگری نیز به دلیل پیگیری مطالبات صنفی مورد تعقیب قرار نخواهد گرفت. بر همین مبنا خواستهٔ مشخص ما در حال حاضر تجدیدنظر در احکام تمامی معلمان دربند، آزادی آنان و پایان دادن به برخوردهای فراقانونی نسبت به تمدید پروانه کانون است.»

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

Post source : حقوق معلم و کارگر

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.