خانواده‌ های زندانیان سیاسی مقابل زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفتند

گروهی از فعالین مدنی و خانواده های زندانیان سیاسی که هم‌زمان با تحویل سال نو مقابل زندان اوین دست به تجمع زده بودند، از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱ فروردین ماه ۱۳۹۵، گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در اعتراض به عدم آزادی زندانیان سیاسی به مناسبت عید نوروز، در مقابل زندان اوین تجمع کردند اما تعدادی از این افراد  توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

محمد نوریزاد در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشت: «جلوی اوین، مأموران لباس شخصی که پانزده نفری می‌شدند، بسیار بداخلاق بودند. من و دکتر ملکی بالا بودیم. مقابل درِ ورودیِ زندان اوین. و دوستانمان پایین بودند و مأموران به آنها اجازه‌ی ورود نمی‌دادند. بل نیز اصرار به این داشتند که متفرق شوند. چیزی به ساعت هشت صبح نمانده بود که من و دکتر پایین رفتیم و از نزدیک دیدیم که یکی از مأموران دوستان ما را با ضرب و شتم می راند. سیلی محکمی زیر گوشِ پدرِ آتنا فرقدانی زد و جوانی را زیر مشت و لگد گرفت. آنقدر این جوان را زد که جوان به روی زمین در غلتید. بعد همو به سمت دکتر فرهاد میثمی رفت و او را هل داد و برایش لگد پراند و با مشت و لگد وی را مورد ضرب و شتم قرار داد

لازم به ذکر است که در این تجمع مادر سعید زینالی، خواهر شهرام فرج زاده، خانم معصومه دهقان همسر جناب عبدالفتاح سلطانی، چند تن از شاگردان محمدعلی طاهری، دکتر فرهاد میثمی و پدر آتنا فرقدانی در این تجمع شرکت داشتند.

۷

سال تحویل مقابل اوین ۱.jp۳

تجمع نوروز

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.