بازداشت تعدادی از شهروندان کُرد در سنندج در پی برگزاری مراسم نوروز

روز شنبه ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۴، تعدادی از شهروندان کُرد در روستای «قسریان» از توابع سنندج، در پی برگزاری یک مراسم نوروزی، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی شهرستان سنندج، پس از اتمام این مراسم نوروزی که با حضور خانواده‌های گروهی از جان‌باختگان کُرد صورت گرفته بود، تعدادی از شرکت‌کنندگان این مراسم و فعالین مدنی کُرد را بازداشت و چندین تن دیگر را هم به‌صورت تلفنی به دادگاه احضار کرده‌اند. تا زمان انتشار این خبر تنها هویت دو تن از بازداشت‌شدگان به نام‌های سارا میرانی و لادن سهرابی مشخص‌شده است.

گفتنی است که روز یکشنبه اول فروردین‌ماه ۱۳۹۵، خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگستری سنندج تجمع کرده و خواستار آزادی این شهروندان کرد شدند.
شهروندان کرد در نوروز
شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی نوشت: «بعد از پایان این مراسم نیروهای امنیتی در جاده این روستا به سنندج مستقرشده و اقدام به بازرسی و تفتیش خودروهای شهروندان کردند. نیروهای امنیتی به تعدادی از شهروندان که لباس کُردی پوشیده بودند توهین و بی‌احترامی کرده که موجب اعتراض مردم شده و نیروهای امنیتی با باتوم و پاشیدن اسپری تعدادی شهروندان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. همچنین تعدادی از شهروندان نیز به ستاد خبری اداره اطلاعات احضار شده‌اند. شهلا وکیلی، خواهر فرهاد وکیلی زندانی سیاسی اعدام‌شده کُرد نیز که برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج مراجعه کرده بود بازداشت‌شده است.»

شهروندان کرد در نوروز۲

Post source : حقوق بشر کردستان

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.