رسول رضوی و مرتضی مرادپور به زندان رجایی شهر تبعید شدند

رسول رضوی و مرتضی مرادپور، دو فعال مدنی، در طی روز های اخیر از زندان تبریز به زندان رجایی شهر تبعید گشته اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رسول رضوی و مرتضی مرادپور، فعالین مدنی که پیش تر در زندان تبریز نگهداری می شدند، در روز های گذشته به زندان رجایی شهر انتقال یافتند.

این فعالین مدنی در هفته های گذشته در اعتراض به وضعیت پرونده خود در اعتصاب غذا به سر برده و پس از انتقال نیز علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی به اعتصاب خود ادامه داده اند.

رسول رضوی از ۱۲ مهرماه سال جاری در اعتراض به «احکام صادره دادگاه انقلاب و فشار نیروهای امنیتی در خصوص روند پرونده‌اش» دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

رسول رضوی در تیرماه سال ۱۳۹۴ از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. گفته می‌شود که حکم شش ماه حبس او که قبلاً با عفو مشروط بخشیده شده بود دوباره به اجرا گذاشته‌ شده است.

آقای رضوی در شهریورماه سال جاری بار دیگر بدون محاکمه و به‌صورت غیابی، از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ۱۳ ماه حبس محکوم گردید.

این فعال مدنی پیش‌تر نیز در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود به مدت ۲۸ روز در اعتصاب غذا به‌سر برده بود.

همچنین مرتضی مرادپور از ۴ آبان‌ماه سال جاری در اعتراض به «عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادی خود» اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

گفتنی است که مرتضی مرادپور  روز سه‌شنبه ۱۱ آبانماه در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز پس از اعتراض به عملکرد مسئولان بند، مورد ضرب و شتم ماموران انتظامات قرار گرفت و برای مدتی دچار بیهوشی شد.

مرتضی مرادپور به همراه برادر خود فردین مرادپور و چندین نفر دیگر از فعالان مدنی در جریان راهپیمایی خانوادگی ۱خرداد۸۸ در تبریز بازداشت و پس از نزدیک به شش ماه به صورت موقت به قید وثیقه آزاد شد. وی در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گشت.

این فعال مدنی در روز ۲۸اردیبهشت۹۴، از سوی مأموران امنیتی در محل کارش بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.