بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان در خصوص بازداشت اسماعیل عبدی، عضو کانون معلمان تهران

 کانون صنفی فرهنگیان گیلان با انتشار بیانیه ای نسبت به بازداشت اسماعیل عبدی، دبیر کل معلمان ایران، و اجرای حکم حبس وی اعتراض کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متن این بیانیه که از در سایت حقوق معلم و کارگر منتشر شده است، در پی می آید:

به نام خدا وند جان و خرد

متاسفانه صبح روز چهارشنبه(۱۳۹۵/۸/۱۹) شش مامور امنیتی، بدون داشتن حکم قضایی در آغازین لحظات صبحگاهی، هنگامی که آقای اسماعیل عبدی دبیر کل معلمان ایران در خواب بود، با حضور در منزل وی و در حضور چشمان نگران ماندانای چهار ساله و خانواده‌اش، این معلم و فعال صنفی را دستگیر کرده و به زندان اوین منتقل کردند.

این در حالی است که علی اصغرفانی _وزیر پیشین_ این روزها اعلام کرده بود که در دولت قبل در زیر زمین وزارتخانه چماق‌های آماده برای برخورد با معلمان داشتند و زمانی که معلمان مقابل وزارت آ.پ تجمع کرده بودند، علیه آن ها به کار گرفته و در زیر زمین وزارت آموزش و پرورش معلمان را چماق زدند. همچنین رئیس جمهور این روزها از وجود اجنه در دستگاه امنیتی خبر داد که پیش از مقامات رسمی از محتویات پرونده‌های قضایی خبر دارند و خودسرانه و به شکل فراقانونی اقدام می‌کنند.

علیرغم این انتقادات که از زبان مقامات بالای دولت و در تقبیح این اعمال در رسانه‌ها منتشر شد، در کمال تاسف و به شکلی عریان، در برخورد با اسماعیل عبدی شاهد اقدامی غیرانسانی و غیرقانونی هستیم. در حالی که دولت محترم تدبیر و امید تلاش می‌کند نشان دهد که برخوردهای اینچنینی با درایت و هدایت دولت به حداقل رسیده است ولی عملا شاهد بازگشت برخوردهای عصر جاهلیت هشتاد و هشتواره هستیم.

انتظار می‌رود با توجه به عمق برخورد غیرانسانی با اسماعیل عبدی مسئولان دولت تدبیر و امید به‌ویژه وزیر جدید، نسبت به این حرکت‌های قانون‌شکنانه برخوردی قاطع در پیش گرفته شود تا شاهد تکرار چنین رویه‌هایی در برخورد با کنشگران راستین صنفی و قانونگرا نباشیم.

نوزدهم آبان ماه نود و پنج
کانون صنفی فرهنگیان گیلان

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.