منتشر کننده فیلم صحبت‌های نادر قاضی‌پور به چهار ماه حبس محکوم شد

حامد عطایی، روزنامه‌نگار اهل ارومیه که فیلم صحبت‌های جنجالی نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس را درباره زنان و نمایندگان زن منتشر کرده بود، به چهار ماه حبس محکوم شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، یک منبع نزدیک به حامد عطایی خبر ابلاغ حکم چهار ماه حبس به این روزنامه‌نگار را تایید کرد. دادگاه محلی این حکم را بر اساس شکایت قاضی‌پور به عنوان شاکی خصوصی صادر کرده و تلاش‌ها به منظور راضی کردن این نماینده مجلس برای پس گرفتن شکایتش به جایی نرسیده است.

صحبت‌های قاضی‌پور در فضای عمومی و در جمع طرفدارانش مطرح شده بود و به دنبال انتشار ویدیوی آن، حامد عطایی از سوی افراد نزدیک به قاضی‌پور مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

او در سخنان خود به زبان ترکی زنان را با کره‌الاغ مقایسه کرده بود: «مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه، بچه و کره‌الاغی را بفرستیم آنجا (مجلس). مجلس جای کره‌الاغ نیست. مجلس جای بچه‌ها نیست. جای کره‌الاغ‌ها نیست. جای زنان نیست. جای مردان است. [زنان را] می‌فرستیدشان [مجلس] سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود.»

قاضی‌پور اما د‌ر گفت‌وگو با روزنامه قانون این اظهارات را تکذیب کرده بود.

دو روز بعد از انتشار حرف‌های توهین‌آمیز قاضی‌پور، زهرا نژادبهرام، دبیر شورای اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده به توهین‌های نماینده ارومیه واکنش نشان داد و  گفت که اعتبارنامه آقای قاضی‌پور باید رد شود: «وقتی ایشان تفکرشان بر این است که به نیمی از جمعیت ایران توهین کند، باید منتظر پاسخ باشد و پاسخش هم رد اعتبارنامه است.»

چنین اتفاقی اما نیفتاد و همزمان خود قاضی‌پور هم گفت بیدی نیست که با این بادها بلرزد:

در تازه‌ترین پیگیری‌ها در مورد این ماجرا اما روز سه‌شنبه ۱۷ شهریور‌ماه، نمایندگان زن مجلس نهم برای شکایت از قاضی پور به دادسرا رفتند.

به این ترتیب در حالی که به زبان‌آورنده حرف‌های توهین‌آمیز نسبت به عموم زنان و زنان نماینده مجلس همچنان به کرسی نمایندگی تکیه می‌زند و شکایت‌ها از او به سرانجامی نرسیده است، منتشر‌کننده صحبت‌های او باید به حبس برود.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.