صدور حکم شش سال حبس برای همایون پناهی، فعال فرهنگی بازداشت‌شده در تجمع پاسارگاد

همایون پناهی، شاعر و فعال فرهنگی، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی، به شش سال حبس محکوم شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، همایون پناهی، شاعر و پژوهشگر فلسفه که در پی شرکت در تجمع پاسارگاد از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت کشور» به شش سال حبس محکوم گشته است.

جلسه بازپرسی همایون پناهی، فعال فرهنگی، در هفتم آذرماه سال جاری برگزار شده و قاضی پرونده قرار بازداشت وی را تمدید کرده بود.

همایون پناهی در هفتم آبان‌ماه سال جاری در پاسارگاد بازداشت و پس از بازجویی در اداره اطلاعات شیراز به زندان عادل‌آباد منتقل شد.

تارنگار حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۵ آذر، از صدور احکام ۷۴ تن از بازداشت‌شدگان که هم‌اکنون در زندان عادل‌آباد شیراز نگهداری می‌شوند، خبر داد. بر اساس این گزارش، دستکم ۷۴ تن از شرکت‌کنندگان در تجمع پاسارگاد از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی محکوم به یک تا هشت سال حبس گشته و در حال حاضر در زندان مرکزی شیراز (عادل‌آباد) به سر می‌برند.

شایان‌ذکر است، در روز هفتم آبان و پس از تجمع مردم در پاسارگاد برای برگزاری مراسم بزرگداشت کوروش کبیر، دستکم ۳۰۰ تن از شهروندان از سوی نیروهای امنیتی دستگیرشده‌اند. علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، در آبان ماه، ضمن تأیید دستگیری «عوامل اصلی» در تجمع روز کوروش، اظهار کرد: “اقدامات این افراد پیش‌ازاین از سوی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مورد رصد قرارگرفته بود.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.