اخطار به ایرآسیای مالزی پس از انتشار ویدیوی «شادترین پرواز ایرانی»

چند روز پس از انتشار فیلم رقص مهمانداران و تعدادی از مسافران پرواز کوالالامپور‌-تهران، متعلق به هواپیمایی ایر آسیا، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که با این موضوع برخورد و به این شرکت تذکر داده خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، رضا جعفرزاده روز جمعه ۲۶ آذر گفت: «چند روز قبل بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفته و از طریق دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی در حال انجام اقدامات مربوطه هستیم».

وی تاکید کرد که سازمان هواپیمایی ایران «به شدت پیگیر» این موضوع است، با آن «برخورد» خواهد کرد و به شرکت ایر آسیا «تذکرات لازم»را خواهد داد.

رادیو فردا در این باره نوشت؛ در روزهای گذشته ویدئویی با عنوان «شادترین پرواز ایرانی» بر روی یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن مهمانداران و تعدادی از مسافران پرواز کوالالامپور‌-تهران، متعلق به هواپیمایی ایر آسیا، با یکدیگر می‌رقصند.

نخستین پرواز ایر آسیا به ایران مرداد ۸۹ انجام شد و این شرکت تا مدتی پروازهای متعددی به ایران داشت اما با گسترش تحریم‌ها ناچار به توقف پروازها شد.

این شرکت پس از ۴ سال، از تیر ماه ۱۳۹۵ پروازهای مستقیم خود به ایران را از سرگرفت.

ایران، هواپیماهای خارجی را ملزم به رعایت «قوانین شرعی» کشور می‌داند. در فروردین ماه نیز بخشنامه ایرفرانس درباره لزوم رعایت حجاب برای مهمانداران زن پروازهای این شرکت به تهران خبرساز شده بود.

بر اساس این بخشنامه، از مهمانداران زن خواسته شده، هنگام ترک هواپیما در تهران، روسری به سر داشته و در طول پرواز شلوار و کت غیرچسبان به تن داشته باشند.

بعد از اعتراض خدمه‌های زن این شرکت، نهایتا مدیریت ایرفرانس اعلام کرد که حضور مهمانداران زن در پروازهای تهران اختیارى است و کسانی که مایل به پرواز به تهران نیستند مى‌توانند ماموریت پروازی خود را با پرواز دیگری جایگزین کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.