بیانیه هزار فعال صنفی: به امنیتی کردن فعالیت های صنفی پایان دهید

هزار کارگر و معلم و فعال مدنی در بیانیه ای با حمایت از عظیم زاده و عبدی، دو فعال صنفی، خواهان پایان دادن به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی شدند. متن کامل این بیانیه در ادامه می آید.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:

 جعفرعظیم زاده، از فعالین و مدافعین حقوق کارگری در تاریخ ۵ بهمن از سوی مراجع قضایی و امنیتی به منظور بازگشت به زندان، تحت تعقیب قرار گرفت.

ماموران امنیتی با مراجعه به منزل نامبرده با اعمال فشار روحی و روانی بر خانواده و تهدید و ارعاب فرزند ارشدش،فشار برایشان و فعالین کارگری را تشدید کردند.

عظیم زاده که همواره دغدغه خویش را تضیع حقوق کارگر و طبقه مزد بگیرمانند معلمان اعلام نموده است ،در اردیبهشت سال ۹۵ همراه با اسماعیل عبدی ،اعتصاب غذای خود را با هدف برداشته شدن اتهامات امنیتی از پروندهای فعالین کارگری /معلمی آغاز نمود.

پس از در دستور کارقرارگرفتن لایحه اصلاح قانون کار توسط مجلس ،عظیم زاده به همراه سایر فعالین و تشکل‌های کارگری اعتراضات خود را در قالب تجمع های مختلف اعلام نمودند که منجر به مسکوت ماندن لایحه مذکور بطور موقت گردید ودرنتیجه با تلاش های بی وقفه ایشان و سایر فعالین ، کارگری به توفیقی مهم دست یافت وتعرض سرمایه داران را به عقب راند.

اصلاحات مد نظر درلایحه اصلاح قانون کارکه از سوی سرمایه سالارهای متکی به قدرت حمایت میشود ،عملا کارگر را به بی حقوق ترین و ارزانترین کالا در خدمت نظام سرمایه داری تبدیل میکند و شرایط فلاکت بار تری را به سطح معیشت کل جامعه تحمیل مینماید.

این تلاشها امنیت و منفعت سرمایه داران را به مخاطره انداخته و درنتیجه فشار بر فعالان صنفی و اجتماعی ازجمله جعفرعظیم زاده واسماعیل عبدی را بعنوان یک راهبرد اساسی جهت جلوگیری از بیداری و آگاهی کارگران و مزد بگیران ، مد نظر دستگاههای امنیتی و قضایی قرارداده است.

لذا، ماجمعی از فعالین صنفی معلم و کارگری و مدنی ضمن اعلام حمایت از جعفرعظیم زاده و تلاشهای مستمر ایشان در جهت رفع اتهامات امنیتی ازپرونده های فعالین کارگری، ومعلمی خواستار رفع این اتهامات واهی و بی ربط از پرونده های فعالین کارگری ومعلمان شده و خواهان آزادی بی قید وشرط آنان هستیم…

بدینوسیله با سپاس و قدردانی از کارگران و معلمان و فعالین مدنی که بیانیه حمایتی از جعفر عظیم زاده و  اسماعیل عبدی را امضا کردند، امید آن داریم تا  این حرکت اعتراضی متحدانه در ادامه اعتصاب مشترک اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده، راه را بیش از پیش برای اتحاد معلمان و کارگران و دیگر مزد بگیران زحمتکش باز کند. تلاش برای پیوستن تعداد هر چه بیشتری از کارگران و معلمان به یک بیانیه مشترک، آنهم بدون فراخوان سازماندهی شده و بدور از رسانه ای کردن گسترده آن در سایتها و خبرگزاری ها در مدت ۴۸ ساعت، اولین تجربه جمع کوچکی از ما معلمان و کارگران بود. ما با پایان این تلاش ۴۸ ساعته و در تداوم حرکت خود برای پایان دادن به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی، این بیانیه را در سایتها و خبرگزاریها منعکس و افکار عمومی را در جریان اعتراض متحدانه خود قرار خواهیم داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.