مادر یکی از جان‌باختگان عاشورای ۸۸ در ماه جاری محاکمه می‌گردد

زمان دادگاه شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی (جان‌باخته عاشورای ۸۸)، ۲۳ مهرماه ۹۶ تعیین شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهناز اکملی ۲۳ مهرماه با اتهامات ‘تشویش اذهان عمومی’ و ‘تبلیغ علیه نظام’ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه می‌شود.

خانم اکملی در تیرماه سال جاری در شعبه دوم دادسرای اوین تفهیم اتهام شده است.

لازم به یادآوری است که شهناز اکملی به مدت ۲۴ روز در بازداشت به سر برده و در حال حاضر با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد است.

روز ششم بهمن‌ماه، شش تن از نیروهای امنیتی وابسته به وزارت از اطلاعات با مراجعه و تفتیش منزل شهناز اکملی، وی را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. خانم اکملی به مدت ۲۴ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی به سر برد.

مأموران وزارت اطلاعات که دارای حکم از دادستانی تهران بودند، به مدت چندین ساعت دست به تفتیش منزل زده و تمامی وسایل شخصی خانم اکملی را ضبط کردند.

مصطفی کریم بیگی، در اعتراضات عاشورای ۱۳۸۸، در حوالی خیابان نوفل لوشاتو از سوی نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت و درگذشت. خانواده وی می‌گویند پیکر او کالبدشکافی شده بود و اثر گلوله در پیشانی‌اش مشهود بوده است. باوجود سکونت وی در تهران، مأموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران نداده‌اند و به همین خاطر خانواده او مجبور شدند او را در روستای جوقین در شهریار تهران دفن کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.