مجید عزیزی، شهروند معترض به حجاب اجباری، در زندان عادل آباد شیراز محبوس است

مجید عزیزی شهروندی که در پی اعتراض به حجاب اجباری حبس محکوم شده است، از ماه پیش در زندان عادل آباد شیراز نگهداری می شود.


به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید عزیزی شهروندی که همزمان با دختران خیابان انقلاب دست به اعتراض به حجاب اجباری زده بود، در آبان ماه سال جاری با یورش مأموران به منزل اش بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد منتقل شده است.


مجید عزیزی از سوی دادگاه قم به یک سال حبس محکوم است.

این شهروند از نوعی بیماری قلبی رنج می برد اما مسئولان زندان عادل آباد از ورود داروهای و لباس های گرم وی به بند جلوگیری می کنند.

مجید عزیزی به همراه پنج زندانی سیاسی دیگر به نام های حسین فرخ پور، عظیم خاکسار، امید کرمی، بیژن رضایی و حسین سپنتا در بند ۱۴ زندان عادل آباد نگهداری می شود و مسئولان جهت اعمال فشار بر این زندانیان سیاسی آنان را از حق مرخصی محروم و همچنین آنان را مجبور به کف خوابی کرده اند.

حرکت خودجوش اعتراض به حجاب اجباری که به «دختر خیابان انقلاب» معروف است از تظاهرات اعتراضی دی‌ماه و از سوی ویدا موحد آغاز شد.

ده‌ها زن و مرد در تهران و شهرهای دیگر ایران با برافراشتن روسری در معابر عمومی اعتراض‌شان را به حجاب اجباری نشان دادند؛ شمار بسیاری از این شهروندان بازداشت و با احکام حبس مواجه شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.