تائید حکم ۶ سال حبس رضوانه احمدخانبیگی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر، حکم ۶ سال حبس رضوانه احمد خانبیگی، فعال مدنی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ماه را عینا تأیید کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضوانه احمدخانبیگی، در جریان اعتراضات آبان ۹۸ ازسوی نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه ‌های اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد. او در تاریخ ۲۱ آذرماه با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد. این فعال مدنی در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام » به ۶ سال زندان محکوم شد.

رضوانه حمدخانبیگی پیش از این در پی شعار نویسی و درخواست آزادی همسرش در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۹۷ بازداشت و در ۲۸ بهمن ماه همان سال نخستین دادگاه وی برگزار شد.

وی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به ۴ سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

او در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۹۷، با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

رضوانه احمدخانبیگی همسر بهفر لاله زاری است؛ بهفر لاله‌زاری با حکم ۵ سال حبس در مهر ماه ۹۶ روانه زندان شد و پس از بازداشت همسرش در بهمن ماه سال جاری به دنبال عفو از اوین آزاد شد.

گفتنی است رضوانه احمدخانبیگی که به بیماری صرع و تشنج مبتلاست اکنون بدون حق دریافت مرخصی در زندان اوین به سر می‌برد. خانواده این فعال مدنی هر هفته با مرارت بسیار داروهای وی را تامین می‌کنند و تحویل مسئولان زندان می‌دهند ولی غالبا بخشی از داروها در طول مسیر ورودی زندان تا بهداری گم می‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.