ضرب و شتم و انتقال سهیل عربی و بهنام موسیوند به قرنطینه زندان رجائی‌شهر کرج

روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰، سهیل عربی و بهنام موسیوند، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج، پس از ضرب و شتم توسط ماموران زندان،‌ به قرنطینه این زندان منتقل شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ضرب و شتم سهیل عربی و بهنام موسیوند، به بهانه اعتراض به بازرسی بدنی این دو زندانی سیاسی صورت گرفته است. گفته می‌شود این ضرب و شتم با دستور الله کرم عزیزی، رئیس زندان رجایی شهر و توسط قاسم صحرایی افسر اجرایی، غفاری رئیس قرنطینه، ابوالقاسم رحیم اکبری، محمد احسان دوست، خدابنده و خان باباخانی ماموران زندان انجام شده و ماموران زندان به ناحیه شکم و بیضه این دو زندانی ضرباتی وارد کرده‌اند.

سهیل عربی و بهنام موسیوند، بعد از انتقال به قرنطینه زندان در اعتراض به این رفتار گارد زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

سهیل عربی نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. این فعال سیاسی نهایتا توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» و «تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و توسط شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، به اتهام «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل شد.

سهیل عربی پیش از این بابت پرونده دیگری که در ایام حبس برای وی باز شده است، به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه های مخابراتی» به ۲سال حبس تعزیری، پرداخت ۵میلیون تومان جریمه نقدی، لزوم کسب مجوز از مقام قضایی به منظور خروج از کشور به مدت ۲سال و ۲سال حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شده است.

سهیل عربی از سال ۱۳۹۲ بدون حتی یک روز مرخصی دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند.

بهنام موسیوند نخستین بار در پانزدهم شهریورماه ۱۳۹۳ در محل کار خود بازداشت شد. اون در مردادماه ۱۳۹۳ توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی سیاسی در خردادماه ۱۳۹۵ برای اجرای حکم حبس خود روانه زندان شده و در خردادماه ۹۶ از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی بار دیگر در بهمن ماه ۱۳۹۶ بازداشت و در اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت از زندان آزاد شد. وی در شهریور ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. 

بهنام موسیوند از خردادماه ۱۳۹۹ در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.