عدم حمایت دولت از ۲میلیون و ۴۰۰ هزار معلول با حذف سبد امنیت غذایی

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان خبر از حذف ۲میلیون و ۴۰۰ هزار معلول از سبد امنیت غذایی وزارت رفاه داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: خانواده‌های معلولان صرفنظر از قانون هدفمندی یارانه‌ها باید از سبد امنیت غذایی برخوردار شوند اما علی‌رغم نامه‌نگاری‌هایی که با وزارت رفاه و بهزیستی داشته‌ایم، از دریافت سبد کالا محروم شده‌اند.

علی محمودنژاد افزود، دولت بسته امنیت غذایی را به چند گروه از اقشار آسیب‌پذیر جامعه نمی‌دهد، آنهای یکه دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی هستند و حداقل حقوق پایه را می‌گیرند آنهایی که یک وسیله نقلیه به اسمشان ثبت‌شده و کسانی که از کارافتادگی دارند و حقوق ۲۰۰ تا ۹۰۰ هزارتومانی را می‌گیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه بسته امنیت غذایی به معلولان تعلق نمی‌گیرد چراکه اگر کارگری با حقوق حتی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی زندگی کند و سه فرزند معلول داشته باشد و یا فردی یک خودرو داشته باشد اما فرزند معلول داشته باشد، بسته امنیت غذایی به او تعلق نمی‌گیرد.

محمودنژاد گفت:‌ بنابراین معلولان و آنهایی که به‌واسطه والدین خود تحت تکلف قرار دارند از سبد امنیت غذایی محروم هستند و این در حالی است که هزینه‌های زندگی برای معلولان به‌قدری بالاست که درآمدهایشان پاسخگو نیست.

وی گفت: خانواده‌های معلولان صرف‌نظر از قانون هدفمندی یارانه‌ها باید از سبد امنیت غذایی برخوردار شوند و به همین دلیل ما از سه سال پیش رایزنی‌های خود را با سازمان بهزیستی انجام دادیم و به وزارت دفاع نامه‌نگاری کردیم تا این سبد کالا را بدهد اما متأسفانه پاسخی داده نشده و به نظر می‌رسد معلولیت در نگاه مسئولان از اولویت برخوردار نیست و وزارت رفاه به این جامعه ظلم می‌کند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت سه تا ۱۰ درصد جمعیت دنیا معلول به‌حساب می‌آیند که البته در این آمار زنان باردار و سالمند هم معلول محسوب می‌شوند اما ازنظر محرومیت حسی، حرکتی و رشد مغزی سه درصد جامعه معلول است.

محمودنژاد گفت:بنابر این با این تعریف ۲ میلیون و ۴۰۰ نفر از جمعیت کشور معلول هستند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.