پرونده سازی برای مجید اسدی؛ اعمال فشار و لغو دادگاه به دلیل اعتراض این زندانی سیاسی

مجید اسدی در پی پرونده سازی از نیروهای امنیتی زندان رجایی شهر به دادگاه فراخوانده شده که به دلیل امتناع این زندانی سیاسی از پوشیدن لباس زندان این دادگاه تا کنون دو بار لغو شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، روز سه شنبه ۲ مهر ۹۸ جهت اعزام به شعبه ۶ دادسرای اوین فراخوانده شد و بار دیگر به دلیل امتناع وی از پوشیدن لباس زندان و زدن پابند، این اعزام پس از چند ساعت لغو و وی به بند بازگردانده شد.

وی روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه نیز به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست بازپرس جعفری احضار شده و در حین انتقال با این برخورد غیرقانونی مسئولین زندان روبرو؛ این اعزام نیز در نهایت در پی اعتراض این زندانی سیاسی لغو شده بود.

گفتنی است که بازپرس دادسرای اوین (جعفری)، طی تماس با مقامات زندان تهدید کرده که این زندانی باید حتما با لباس زندان، پابند آورده شود و در صورت خودداری وی از این کار، عواقب بدی برای او به دنبال خواهد داشت.

مجید اسدی به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم است.
او هم اکنون برای رسیدگی به پرونده ای که در زندان برایش گشوده شده به دادگاه احضار شده است.
مجید اسدی آخرین بار در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.

او پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.