سازمان معلمان ایران: «جان اسماعیل عبدی درخطر است»

سازمان معلمان ایران از تشکلات صنفی که در حوزه حقوق معلمان در ایران فعالیت می‌کند، با انتشار بیانیه‌ای در خصوص وضعیت نگران‌کننده اسماعیل عبدی، فعال صنفی در اعتصاب غذا، هشدار داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متن کامل این بیانیه که در سخن معلم منتشر شده است، در ادامه می‌آید:

«طولانی شدن اعتصاب غذای اسماعیل عبدی دبیرکل سابق کانون صنفی معلمان ایران نه تنها موجب نگرانی خانواده ایشان و فرهنگیان شده است بلکه بخش بزرگی از جامعه ایران را هم نگران کرده است.

بیم تهدید جسمی و جانی این فعال صنفی که دوران حبس خود را می گذراند مساله ی کوچکی نیست که بی توجهی مسوولان قضایی و امنیتی را توجیه کند.

افکار عمومی و وجدان جامعه این پرسش را دارد که صرف نظر از کم و کیف پرونده قضایی و‌اتهامات ایشان چرا مسوولان ‌مربوطه هیچ واکنشی را نشان نمی دهند ؟چرا حداقل بخاطر فرزندان و همسر ایشان ورفع نگرانی خانواده عبدی قدمی بر نمی دارند؟

سازمان معلمان ایران بعنوان یک تشکل معلمی که همواره مسایل صنفی را از منظر منافع ملی پی می گیرد، این بی تفاوتی و بی توجهی مسوولان قضایی و امنیتی را مغایر منافع ملی و امنیت عمومی دانسته و ضمن هشدار نسبت به پیامدهای فردی و خانوادگی برای جناب آقای عبدی از پیامدی اجتماعی این بی توجهی ابراز نگرانی می نماید.
خانواده بزرگ آموزش وپرورش کشورخواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اقدامات مناسب در این راستا است.

بی تردید پرسشگری هر شهروند و کنشگر مدنی یک حق است و پاسخگویی مسوولان یک وظیفه قانونی و مدنی است.

ما نیز همانند جامعه نگران فرهنگی، منتظر اقدام شایسته و پاسخ بایسته هستیم،جامعه ی نگران و وجدان آسیب دیده همچون تن پرالتهاب در پی واکنش است لذا تا دیر نشده است چاره ای باید اندیشید.

سازمان معلمان ایران

چهارم خرداد نود و شش»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.