کمال شریفی؛زندانی سیاسی کُرد در تبعید، بدون مرخصی و ملاقات

کمال شریفی، روزنامه نگار سیاسی کُرد محبوس در زندان میناب، از حق مرخصی و ملاقات محروم می‌باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کمال شریفی، روزنامه نگار سیاسی کُرد که هشتمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان میناب سپری می‌کند از حق مرخصی و و ملاقات با خانواده محروم است. این زندانی سیاسی در نامه ایی می‌نویسد: «در مدت حبس، تنها یک بار ملاقات با خانواده‌ام داشته‌ام، آن‌هم تحت شرایط شدید امنیتی و حفاظتی به‌صورتی که در عدم حضور رییس زندان، معاون ایشان و حفاظت اطلاعات زندان و فرمانده قرارگاه و مسئول واحد فرهنگی و چندین پرسنل دیگر زندان حضور داشتند. غیر از احوالپرسی، حق صحبت کردن با زبان کُردی را حتی با مادرم که فارسی نمی‌دانست نداشتم.»

کمال شریفی، در سال ۱۳۸۷، در اعتراض به عدم برخورداری از حق ملاقات با خانواده‌اش، دست به اعتصاب غذای طولانی‌مدت زد. او یک ماه پس از اعتصاب غذا، دچار سکته شد و از ناحیه صورت و همچنین سمت راست بدن فلج شد و بهداری زندان تاکنون، هیچ‌گونه اقدامی برای درمان وی صورت نداده است.

گفتنی است که وی در زندان میناب و بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان عادی به سر می‌برد.

کمال شریفی در اوایل سال ١٣٨٠ کار ترجمه و نویسندگی را آغاز نمود و  از اعضای هیئت تحریریه «رادیو صدای کردستان» بوده است.

این روزنامه‌نگار که سابقه بازداشت‌های متعددی دارد، آخرین بار در سال ۸۷ در شهر سقز بازداشت شد و به اتهام «هواداری و فعالیت برای حزب دمکرات کردستان» در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی شایق به ۳۰ سال زندان محکوم‌شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.