گزارشی از وضعیت محمد حسین رضایی، زندانی سیاسی کرد

محمد حسین رضایی، زندانی سیاسی کرد، با محکومیت ۴۵ سال حبس، در زندان میناب نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد حسین رضایی، در خردادماه سال ۹۰، به همراه فردین فرجی، چنگیز قدم خیر و ایوب اسدی در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شد. این شهروند کرد، به اتهام عضویت در حزب کومله و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران، پس از چندین ماه بازجویی در اداره‌ اطلاعات سنندج، به زندان مرکزی سنندج انتقال یافت. وی به اتهام «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی»، در تاریخ ۲۱ مردادماه سال ۹۱ در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب سنندج، به ریاست قاضی بابایی، به جمعا ۴۵ سال زندان محکوم و در اواخر فروردین ماه ۹۲ از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.

شایان ذکر است که محمد حسین رضایی هنگام دستگیری توسط ماموران سپاه پاسدارن مورد هدف گلوله قرار گرفت و بشدت مجروح شد. وی در تاریخ ۷ اسفند ماه سال ۹۳، برای عمل جراحی به زندان بندر عباس منتقل شد پس از انجام عمل جراحی و بدون طی دوره درمان به زندان میناب بازگرداننده شد.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی در خردادماه سال ۹۲ در اعتراض به بی‌توجهی مسولین نسبت به وضعیت زندان و رفتار زندانبانان با زندانیان، با دوختن لبهای خود، اقدام به اعتصاب غذا کرد که این اقدام وی منجر به انتقال او به انفرادی و محرومیت از حق تماس گردید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.